De nya uppdragen till huvudhistorien, dag 1

Idag fick vi ju nya uppdrag till huvudberättelsen, tyckte de var väldigt roliga & spännande! Först fick vi rida upp till Elizabeth och prata med henne, sedan blev vi ombädda att rida till "Spejarmästaren". Han var i grottan uppe vid paddocken, det var alltså det den grottan var till för.
 
Han såg ganska häftig ut, enligt min åsikt. 8D Han berättade att det ryktades om att Lindas häst Meteor sprang runt i Gyllenbladsskogen, och om sina jordekorrar som transporterade brev, istället för att ha en brevduva. Efter det skulle man till Linda och Steves jordekorrar.
Jag började med Linda. Hon blev så glad över att Meteor fanns här. Jag red dit med Lindas hjälm, ifall han inte skulle tro mig, och pratade med honom, han hade tappat en sko. Så den letade jag upp, och gav sedan till honom. Efter det galopperade vi till Vingården, där en glad Linda väntade.
Sedan red jag till Steves och pratade med jordekorrarna. De gick med på att följa med till spejarmästaren. När jag väl var där skulle jag skriva hemliga brev som jordekorrarna sedan skulle ha. Sedan gav han mig den första bokkopian av Ljusceremonins bok.
Sedan red jag till Elizabeth med den.
Sedan red jag till Jon Jarls gravvalv där jag skulle hämta den andra boken. Han bad mig att hämta Linda, eftersom hon är den enda som kan öppna porten till det andra gravvalvet, därav behövdes månens kraft.
Sedan öppnade hon Månens kammare med sina krafter, fett coolt att se.
Där inne hämtade jag den andra bokkopian, och visade den för Jon Jarl innan jag red med den till Elizabeth.
Sedan gav jag den till henne, och hon vet exakt var de andra två är.. Varför inte berätta det då?! Lol.
Och sedan var uppdragen slut! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback