När frieserhästarna kom...

...Ville nästan ALLA ha dom. Jag har funderat, och det var troligen många som köpte sig en frieser, för att den var speciell, och väldigt olik de andra hästarna. De tänkte knappt efter, utan köpte en, för att den var speciell som sagt. Jag köpte min frieser, för att det är en av mina favoritraser IRL, inte för att den var speciell, utan för att jag alltid gillat denna rasen! När jag hörde att den skulle komma till Jorvik blev jag överlycklig, och jag tvekade inte med att köpa den. Jag ångrar absolut inte mitt köp. Andra tänker efter efteråt, och kommer på, "Varför köpte jag den ens?" Då har ni slösat ca 1000 sc, på något ni egentligen inte ville ha. Om jag inte gillat rasen, hade jag antagligen inte köpt den. Jag har som sagt alltid älskat friesrar, och jag kollade på dom i några timmar, och sedan köpte jag mig en. Jag är väldigt nöjd med det. När jag köper hästar, grubblar jag på det en stund, och bestämmer mig sedan.
 
Har NI köpt en frieser, och isåfall, ångrar ni ert köp?
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra Mistdawn

Haha, jag har också älskat asen frieser, och jag ångrar inte mitt köp. :)

2013-07-22 @ 21:01:09
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: Emma Waterbard

Ångrar absolut inte mitt köp älskar dem! <3

2013-07-22 @ 21:02:58
URL: http://Emmawaterbard.bloggo%2Cnu
Postat av: Scarlett Siverwood

Ja oh ja! Jag har köpt en underbar vän som jag verkligen nte ångrar att jag köpte!

Det var ganska självklart för mig att köpa en när de kom. För en gång var jag på cirkus och i pausen fick man gå i djurstallarna. Där sstod deras friesrar, och gissa om jag blev kär! Så otroligt vackra både irl och på sso faktiskt. Inget jag ångrar iaf! Och jag tror faktiskt inte att så många ångrar det heller, var har alla fått det ifrån? owo

2013-07-22 @ 21:03:31
URL: http://olivojsen.bloggplatsen.se
Postat av: Britney Skypaw

Älskar Frieser :3
Sigge *-* <3

2013-07-22 @ 21:05:12
URL: http://Kiwiiis.blogg.se
Postat av: Jennifer Winterstar

Jag har ingen frieser och vill inte ha en just nu eftersom att det känns tråkigt att nästan alla har en :/ Men det kanske blir så att jag köper en ändå men inte just nu ;)

2013-07-22 @ 21:32:59
URL: http://winterstarstable.blogspot.com
Postat av: Matilda Greenstone

I början var jag sådär "Jag måste ha en" men sedan svalnade det och jag känner inte att det är något jag läääängtar efter.
Men vet ju inte hur det skulles om jag köpt en ^^

2013-07-22 @ 21:53:42
URL: http://skydancers.blogg.se
Postat av: Nik

Jag har ingen,men irl är Frieser en av mina absoluta favvo raser. Läst om raserna jag gillar osv. Typ Frieser,mustang,haflinger och arabsikt fullblod är vackert. Men alla vill bara ha mer och mer,typ som nu rider dom aldrig ens "orginal" häst som man älskade och väljde från första början. Den hästen man upplevde äventyren med. Typ inga rider dom :/ dsm med uppdragen. Cirkusen och midsommarstången var propp fullt när det var nytt. Men nu märks det inte ens att detens finss på ss ono.

2013-07-23 @ 22:46:28
URL: http://Nikkisstarworld.blogg.se
Postat av: Penelope Goldbard

Jag tycker otroligt mycket om min friser och kommmer inte sälja honom<3
Bra blogg:D

Svar: Tack så mycket! :)
Anna Waterdawn

2013-07-24 @ 09:53:05
Postat av: Anastasia Eastforest

Nja.. Jag köpte en Frieser. Westhunter, aka Wiskey. De var meningen att han skulle bli en dressyrhäst, men så blev de inte. Han bara stod i stallet dag efter dag. Nu har jag tagit ett väldigt svårt beslut att sälja Wiskey, vilket jag ångrar stort. Men, de man gör kan man inte ta tillbaka. Nja, de var en bra fråga om jag ångrade mitt köp.. Nej jag tror inte de. Wiskey var med mig sen jag köpte han. Jag drömde en gång, ( irl. ) att jag var hemma hos min morfar, han hade en stor bongård.. Jag fick rida en svart häst där, som var en frieser.. Därför fastnade jag i Wiskey, ja jag ångrar att jag har sålt han.. Men jag tror nog att de var de bästa för han.. Och mig. Jag tror inte jag kommer köpa tillbaka honom, men de är ju en tidsfråga som inte jag kan besvara på haha..
/ Anastasia.

2013-07-24 @ 09:59:45
URL: http://silverforestriders.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback