Shettisar & små hästar på SSO

Det jag funderat på, och tänkt på, sen jag läst inlägg om shettisar och små hästar, är hur det skulle se ut. Folk vill att shettisar och falabellor t.ex. ska komma till SSO. Men har ni tänkt på hur det skulle se ut? Ryttaren är väl kanske 165 cm lång, och en shettis är MAX 107 cm i mankhöjd. Det skulle se urfånigt ut, benen skulle nästan släpa i marken. Jag har absolut inget emot shettisar, jag tycker dom är urgulliga. Men det skulle inte gå att rida dom på SSO, för ryttaren skulle vara för stor.
 
"Men vi skulle kunna trickträna och köra dom?" Nej, jag tror inte det skulle funka. Det skulle antagligen ta otroligt lång tid för SSO teamet, att få det att funka. Och isåfall, är det bara att låta det vara. IRL kan ju en person som är 165 cm lång rida en shettis, (beror på vikt också), men jag tror själv inte riktigt att det funkar här som sagt. Jag vet att jättemånga vill ha shettisar, men SSO teamet vet antagligen om att det kommer se löjligt ut, och låter det därför vara. Jag skulle sätta min gräns på MAX stor b-ponny, inte mindre. Egentligen max en stor c-ponny, men en stor b-ponny skulle kunna funka. Som sagt, jag tror inte shettisar & små hästar är någonting för SSO. ;)
 
EDIT: Jag har absolut inget alls emot ifall de kommer till SSO, det skulle vara en bonus! Läs min söta kompis Bellas inlägg här, tyckte det var bra skrivet, och min åsikt ändrades lite efter att jag läst det!
 
Arkivbild.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback