Dressyr i ridhuset

Skrittade ner till ridhuset tidigare idag och tränade inför dressyrtävlingen på lördag. Jag tränade på att få honom att gå i en fin form, ställa honom lagom mycket, och så vidare. Jag värmde upp honom i skritt, skänklade på ganska bra, arbetade så han fick en fin form, och så lyfte han bra på benen.
 
Började sedan trava och ställde honom inåt.
När han var tillräckligt uppvärmd fattade jag galopp och arbetade honom på en volt, han krökte fint på nacken och ställde sig inåt perfekt.
Bröt sedan av till skritt och gjorde några skänkelvikningar.
Efter det skänklade jag på, och travade till A, vände rätt upp och red passage på den sträckan.
Bytte sedan varv, red upp till A igen och fattade galopp, och förlängde den. Efter det skrittade jag tillbaka till Vingården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback