Dressyr i Valedalepaddocken

Var uppe i Valedalepaddocken och tränade dressyr tills tävlingen på lördag med Stormis. Judy körde upp med transporten till paddocken, så fixade jag iordning honom där. När jag kom ut på spåret började vi med skritt, han höll en fin form och en bra ställning, han lyfte bra på benen också.
 
Efter att vi skrittat i sisådär 5 minuter började vi trava. Han var lite stel, men jag mjukade upp honom i båda varven.
Sedan red vi på en stor volt, fattade en ljuvlig arbetsgalopp där, väldigt bra form, fin ställning.
Gjorde lite ridvägar i volten i arbetsgalopp, bland annat snett igenom.
Gjorde lite skänkelvikningar i skritt, gick bra det också.
Sedan ryggade vi lite, han började rygga så fort jag bad om det. ;)
Sedan förlängde jag galoppen, när jag red rakt upp. Han var väldigt pigg, han skulle säkert velat galoppera liiite snabbare, men jag måste hålla tempot för mitt dressyr program.
Sedan bröt vi av till trav, lät honom gå på lång tygel.
Sedan skrittade jag av honom. Enligt mig så gick detta passet SJUKT BRA. Är så taggad inför lördagens tävling!
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Silverwater

:DD Kuligt! Duktig hezt du har :)

Svar: Tack! :D
Anna Waterdawn

2013-06-06 @ 16:35:52
URL: http://Silverwater.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback