Fakta om Rosepetal

Rosepetal, eller som hon kallas, Rose, Rosen eller Petal, är ett 4 årigt Akhal Teke sto. Hon är cremellofärgad, vilket är sällsynt, och är 151 cm i mankhöjd. Jag har just nu Rosepetal till låns, och ska få ha henne under en period och testa henne. Om det skulle funka fint, så funderar jag på att köpa henne. Hon är väldigt duktig inom terrängen, och är ingen höjdare på varken hoppning eller dressyr. Men hon är snabb och uthållig, vilket behövs inom terrängen. Hon föddes på Södra Jorvik, i Hill Crest stallet, men hon fick lov att förflyttas när det revs ner av G.E.D. Då flyttades hon upp hit, till Centrala Jorvik, till en liten gård som ägdes utav en man, vid namn Marley. Hon anlände vid 3 års ålder, och har bott där fram tills nu, då hon flyttade hem till mig. Hon är inte van vid så mycket människor, och är ganska skygg när det gäller stora folkmassor. Hon är van vid djur och barn, vilket är en fördel här på Jorvik. Jag ska fortsätta träna henne inom terrängen, och sedan börja tävla med henne.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Juliette Stardawn

Riktigt fin häst, kul med en cremellofärgad häst! Men det var längesen du skrev något om Lassie :c

Svar: Aa. :) Oj, det blir lite fullt upp med 6 hästar. :/ Då rider jag henne ikväll eller imon! :)
Anna Waterdawn

2013-06-24 @ 20:00:11
URL: http://jstardawn.blogg.se
Postat av: Miranda Moonbell

Jaaa! :''D

Svar: :D <3
Anna Waterdawn

2013-06-24 @ 21:57:37
URL: http://designmoonbell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback