Mina tankar kring friesrarna

Ja, Frieserhästarna kom i onsdags och jag gillar dom verkligen. Älskar hur de rör på sig, deras steg. De höjer som sagt benen mer än de vanliga hästarna, det ser bra ut, och de liknar verkligen de dressyrhästarna de är. Men det är några saker jag tänkt på lite mer. När de ökar farten så har de fortfarande huvudet lika högt, jag tycker de borde sänkas lite, som med alla andra hästar. + Att alla hästar borde kunna röra på sig så som friesern. Hovskägget borde röra på sig lite mer också. Men det var en sista grej, manen. Jag trodde manen skulle flyga bakåt när man galopperade, men jag hoppades för mycket, för den ligger nästan helt still. Men när man tvärnitar, stegrar och hoppar, så rör den på sig mycket, det gillar jag. Annars, ett superbra jobb SSO! Sedan skrev Mirre denna texten på sin blogg, och det är SÅ sant.
 
"Har precis insett en sak, sso är jäkligt smarta.
Frieserhästarna är de mest 'unika' hästarna på Jorvik just nu, i alla fall av dem som man kan ha som egen häst. De har så mycket som inte de övriga hästarna har. Och det är just därför alla medlemmar vill ha dem, de är nya, spännande & exklusiva.
Imorgon är det, om jag har räknat rätt, dubbel starcoins helg. Hur många (förutom dem som redan köpt en) kommer inte att vilja köpa star coins för att köpa en frieser? Detta måste vara största ekonomiska förtjänsten sedan hästfunktionen kom. Dessutom; genom att gå ut med att hästarnas pris sedan kommer att höjas så 'stressas' man omedvetet till att köpa.
Jag har en liten teori om att inom 2 veckor kommer alla hästar röra på huvudet och så som frieserhästarna gör, men just nu ska det vara exklusivt för att locka oss ännu mer till att köpa en frieser.
Jag har själv fått tänka till ordentligt några gånger. Om jag någonsin köper en frieser vill jag vara säker på att jag köper en den just för att det är en av mina favoritraser, och inte för att den är ny och exklusiv."
 
Detta har Mirre SÅ RÄTT I. Håller med henne till 100%! Hennes blogg hittar ni HÄÄÄR.
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie Mcstar

Håller med!

2013-06-13 @ 20:48:26
URL: http://dreamtear.blogg.se
Postat av: Nicole Seaknight

Skulle vilja lägga till att det vore awesome om man kunde stänga av att hästen rör på huvudet, för står någon stilla en längre tid ser det helt sjukt ut. ^^
Och sedan tycker jag den är för smaal och att hovskägget ser stelt ut när den står stilla x)

Svar: Jo, i början tyckte jag den var för smal, men jag har vant mig vid det. Hovskägget borde röra på sig lite, blåsa lite sådär haha. :3
Anna Waterdawn

2013-06-13 @ 20:54:33
URL: http://Fireruby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback