Ridlägret del 1

Okej så jag inviger denna berättelse HÄR OCH NU. Mobba den inte, den blir mer spännande sen. :))

 

Jag kunde knappt tro det. Jag skulle äntligen få åka på ridlägret jag alltid velat åka till. Jag stod och packade mina grejer i mitt rum. Någon knackade på dörren och sedan hördes en röst. ”Melissa, är du klar att åka snart?” Det var min mamma, och ja, jag heter Melissa. Jag svarade att jag strax var klar, och ökade tempot lite.

 

Jag satt i bilen på väg mot ridlägret, jag minns inte riktigt var det låg, men det tog ett tag. Men strunt i det, det viktiga var att jag skulle få stanna där i två veckor med hästar och vänner. Det skulle bli så roligt. Jag satt och drömde när bilen plötsligt stannade. ”Då var vi framme”, sa min mamma och log. Jag log tillbaka och hoppade ur bilen och kollade mig omkring. Jag såg ett stort stall, flera hagar, en paddock och ett stort ridhus. Bakom allting var det en enorm äng med en skog bakom sig. Jag log för mig själv och öppnade bakluckan på bilen och lyfte ut min väska. Ägaren till gården kom fram till oss och presenterade sig. ”Hej och välkomna, ni måste vara Melissa och Tilde?” Sa hon. Jag och mamma svarade i kör och skakade hand med henne. ”Ja då åker väl jag”, sa mamma och gav mig en kram, ”Vi ses gumman”, och så gav hon mig en puss. Jag kramade och pussade henne tillbaka och sa hejdå och vi ses. Mamma körde iväg och ägaren som hette Erica visade mig vägen till stugan där lägerdeltagarna bodde.

 

Fler och fler lägerdeltagare anlände och tillslut var vi 10 stycken. Det var bara tjejer. Vi pratade lite smått och sedan skulle vi samlas vid stallet, eftersom vi skulle få våra sköthästar. Hon delade ut till alla de andra 9 först, och sedan var det min tur. Jag fick ett väldigt vackert sto, vid namn Animo.

 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra :D fårtsätt nu snälla

2013-06-15 @ 20:48:37
Postat av: Alice Haystar

Jättebra! :)

2013-06-15 @ 20:54:52
URL: http://alicehaystar.bloggo.nu
Postat av: Lisa Winterstorm

Super, hoppas det blir mycket spänning i den! :DD

2013-06-15 @ 21:07:07
URL: http://frostmane.blogg.se/
Postat av: Kate Mistwood

Fint skrivet! <3

2013-06-15 @ 21:42:55
URL: http://katemistwood.blogg.se
Postat av: Nik

Helt säker på att detta är en serie? låter iaf mer som om en berättelse,fast än skit bra en. Du har gjort utförlig beskrivande text med känslor och om personen. Perfekt början på en Story! ;)

Svar: Äh, serie var lättare att säga än berättelse. :) Tack så mycket! :)
Anna Waterdawn

2013-06-17 @ 17:06:01

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback