Stormwhisper

Tänkte skriva all info om Stormwhisper, då det känns som alla inte riktigt vet vem han är.
Namn: Stormwhisper
Smeknamn: Storm eller Stormis
Ras: Korsning mellan russ, welsh och connemara
Ålder: 21 år, född 1992
Färg: Mörkbrun
Kön: Valack
Temperament: Lugn, pigg och framåt, snäll och trygg
Tecken: 4 vita strumpor
Mankhöjd: 148 cm
Inriktning: Allround
Historia: Stormwhisper föddes hemma hos mig och min familj nere i Jorvikstallet en tidig sommar år 2002. Han var redan då stark och uthållig och hade potentional för tävling. Jag själv, fattade tycke för Storm vid första ögonkastet. Jag tog hand om honom fram tills han inte behövde dia sin mamma längre. Då började jag träna att leda honom. Eftersom han var väldigt van vid ryktsaker redan då så fokuserade jag på kontrollen. Jag började smått testa att lägga på schabrak och filtar på hans rygg och han rörde inte en fena, han verkade mer eller mindre gilla det. Jag testade med sadel och träns lite längre fram och han reagerade lugnt, och verkade inte det minsta upphetsad. Efter några få dagar så kunde jag trava runt honom på ridbanorna och i ridhusen. Efter ett tag hade han vänjt sig vid mig på ryggen, och jag tog ut honom på små turer, där jag till och med kunde galoppera. Vid 13 års ålder flyttade jag upp till mittersta Jorvik, utan min familj, men med Storm. Vi bodde först i Moorland stallet men kort därefter blev Storm uppstallad på Silverglades hästsportcenter, och jag bor i huset som ligger intill stallet. Nu rider jag honom dagligen, och tävlar dagligen. Han har tagit hem cirka 60 rosetter till mig, varav cirka 35 av dom är guld. Han är den perfekta tävlingshästen, men han kräver en erfaren, trygg och rutinerad ryttare. Hans framtid ser än ljus ut och han säljs ALDRIG. ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback