Tävlingarna idag med Lassie

Nu i eftermiddag har jag som sagt varit och tävlat med Lassie i norra Jorvik. Vi tävlade i klasserna LD och LC. Jag förberedde mig i stallet tillsammans med Lassie.
 
Efter att jag ryktat och matat henne ledde jag ut henne till transporten, och sen var det dags att åka!
Sen var vi då framme. Jag blev hänvisad att rida till uppvärmningsmanegen i den ena delen av ridhuset. Jag värmde upp i skritt, trav och arbetsgalopp.
Vi hade startnummer 3 i LD klassen så när vi blev uppropade red jag lugnt och sansat in i den andra delen av ridhuset och tog några volter i lugn galopp.
Jag gav sedan klartecken och red mot första hindret i lugn galopp, jag klarade det bra och fortsatte mot det andra.
På det sista hindret rev vi, tråkigt nog, men vi fick en rejält bra tid och jag travade ut med ett leende på läpparna, bara 4 fel på hennes allra första tävling. Vi slutade som trea i LD klassen, och jag är supernöjd och stolt över min flicka! Efter prisutdelningen red jag över till uppvärmningsdelen och skrittade henne lite.
Jag hade startnummer 11 i LC klassen, och när jag blev uppropad tog jag ännu en gång några lugna volter i arbetsgalopp.
Jag gav klartecken och red kontrollerat mot första hindret, strax innan hindret snubblade hon dock till och rev det.
Det gick inget vidare i LC klassen. Lassie rev ett hinder till, och så vägrade hon tre gånger. Vi blev alltså diskvalificerade. Men jag är verkligen supernöjd med 3e platsen i LD klassen! Sedan så åkte vi hem och jag tog hand om henne ännu en gång i stallet.
 
Vad tycker ni om dessa inlägg, då jag åker iväg och tävlar med mina hästar? Vill ni ha fler sådana? Kommentera gärna! ;)
 

Kommentarer
Postat av: Siri was here

Mwihihihihihih ja c8
fast det visste du redan satteh... x)

Svar: HEHEHE :3
Anna Waterdawn

2013-05-18 @ 16:41:07
URL: http://moonbear.blogg.se/
Postat av: Maja Riverlake

Thehe,FORTSÄTT 8D
Kul att läsa c8

Svar: Awesome! :D
Anna Waterdawn

2013-05-18 @ 16:53:18
Postat av: Maja Starside

Jaoo c8 Jättekul att läsa tkr både jah o sushi! <3

Svar: Vad bra 83
Anna Waterdawn

2013-05-18 @ 16:56:28
URL: http://majastarside.blogg.se
Postat av: Madelyn Flowerwright

aa du ska fortsätta!!!! I Love You blog!! :)

Svar: Tack så mycket!! :D <3
Anna Waterdawn

2013-05-18 @ 17:34:30
URL: http://madelynflowerwright.devote.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback