Att kommentera anonymt

Någonting jag verkligen stör mig på, och något jag tycker är riktigt fegt, jo det är att kommentera anonymt. 
 
Det jag undrar är, VARFÖR gör man det? Jag tror det tyder på osäkerhet, man vågar varken stå för det man säger och den man är. Detta gäller oftast nedlåtande kommentarer och kommentarer där man tycker EXAKT tvärtom. Så är det på min blogg iallafall.
 
Jag har då aldrig kommenterat anonymt. Jag tycker verkligen att alla ska försöka sluta vara så osäkra. Kanske är man rädd för att folk ska bli sura eller arga på en, eller kanske de till och med börjar hata en? Kanske är man rädd för att personen som man skrev det till ska snacka skit, sprida rykten och hänga ut en på sin blogg eller liknande?
 
EDIT: Du som kommenterar kan aldrig vara anonym. Jag har din IP och kan spåra upp dig med hjälp av den.
 
Vad tycker ni om saken? Kommentera gärna, vill höra era tankar & synpunkter på det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag brukar oftast kommentera anonymt då det inte spelar ngn roll vem som skrev det. Exempelvis om man vill fråga ngt då är det inte nödvändigt med namn. Brukar oftast inte orka kommentera med namn så lat som jag är.

Michelle Nightlake

2013-11-21 @ 12:01:55
Postat av: Esmeralda Silverforce

Jag gillar inte anonyma kommentarer. Jag vill kunna sätta ett namn på den som säger något till mig, så att det inte bara är ett par random ord som dyker upp. Jag har fått anonyma kommentarer som lyder "Vill du bli min vän i spelet?" och man blir lite "Och vem tusan är du då?". Nä, jag tycker att man faktiskt får ta de här extra sekunderna för att skriva i sitt namn innan man skickar, och om man vill vara anonym för att man inte vågar säga sitt namn så kan man lika gärna skita i att säga något alls :P

2013-11-21 @ 12:09:57
URL: http://monokerus.se/
Postat av: Annie Bluestar

Samma här, jag hatar kommentarer från Anonyma :(

2013-11-21 @ 14:36:44
URL: http://silverbelle.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tycker det ät rätt okej. Jag har varit med om att man säger sin åsikt, och så gnäller de på starstable sk*t mycket för att man skrivit sin åsikt! Därför tycker jag det är okej. :)

2013-11-21 @ 14:47:24
Postat av: Lova was here

Jag blir fett sur när folk kommenterar anonymt, speciellt när man skriver nåt "elakt". Man kan ända kolla upp med IP adress och man blir MYCKET MYCKET MYCKET surare om man kommenterar som anonym och skriver nåt

2013-11-21 @ 15:37:18
URL: http://lovastarstar.blogg.se/
Postat av: Linda Youyngwood

det är riktigt lågt av folk som gör det!
När det är något elakt man skriver och skriver det anonymt för att man är lite osäker så ska man strunta i o skriva det över huvudtaget tycker jag :3

2013-11-21 @ 15:52:06
URL: http://lindayoungwood.blogg.se
Postat av: Sally Lightbridge

Jag håller med dig. Om man har något negativt att säga (har man det borde man hålla sin mun och inte yttra sig) så borde man står för det genom att visa vem man är med sitt namn. Det är rätt fegt, som du säger, att kommentera anonymt. Visst, jag kan förstå varför man gör det och jag kan tycka att det kan vara okey om det man säger inte är kritik eller något negativt. Det är upp till var och en, men varför ens kommentera nått om man ändå tänker vara anonym. Våga stå för det du säger! Och ja, man är aldrig 100% anonym ;)

2013-11-21 @ 16:31:40
URL: http://lightbridge.blogg.se
Postat av: Myra

Man har rätt att vara anonym..
Men inte att säga saker man själv inte kan stå för och att man är anonym av den anledningen ^-^

2013-11-21 @ 17:51:55
URL: http://Mriverfall.blogg.se
Postat av: Matilda Greenstone

Jag brukar kommentera som Anonym när det gäller IRL för jag vill inte ge ut mitt namn. (Jag skriver inte elakt då) Men på SSO försöker jag att alltid skriva vad jag heter :)

2013-11-21 @ 18:49:02
Postat av: Ebba Flowerstorm

Vad är det D:

2013-11-22 @ 07:12:17
Postat av: Angry Birds Go hack Gems

Excellent, what a weblog it is! This blog presents helpful facts to
us, keep it up.


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback