Vad en blogg ska ha för att jag ska fastna för den

Tänkte berätta för er vad jag tycker att en blogg ska ha, för att jag ska fastna för den, vilja stanna och fortsätta läsa, och komma tillbaka nästa dag och dagen efter det, ja ni fattar!
 
En välgjord & snygg design. Designen är det första man ser när man går in på en blogg, så det kan alltid vara bra att ha en fin design, och göra ett gott intryck på de nya läsarna, eller vad tycker ni? Ingen slarvigt gjord design, eller omatchande.. Nej, då kan jag inte stanna. En design är väldigt viktig för mig, om den inte ser bra ut, så är det ingen blogg jag vill stanna på. (I sällsynta fall kan jag stanna om det är bra inlägg.)
 
Skribenten/ägaren av bloggen ska kunna stava rätt och ha en bra grammatik inom det svenska språket. Jag stör mig otroligt mycket på skrivfel, och jag skulle verkligen inte kunna sitta och läsa mig igenom en text om det mesta är felstavat.. Nej usch haha. Sedan är det då grammatiken, den ska vara bra också, annars blir det lite jobbigt. Till exempel att någon skriver "Idag har jag ridit en ny lopp" (en = ett.) För mig är det iallafall väldigt viktigt att personen kan stava och kunna grammatiken i svenskan!
 
Vältänkta & välskrivna inlägg. Jag älskar sådana! Jag läser gärna lite längre inlägg, och man märker direkt om personen verkligen ansträngt sig för att skriva inlägget. Det tycker jag är riktigt bra jobbat! Inlägg som "Hej idag har jag varit ute och ridit med min klubb." Nä, sådana läser jag bara inte. Tummen upp för vältänkta & välskrivna inlägg! En fin bild i inlägget ger inlägget den där extra lilla touchen, istället för att bara se en massa text!
 
Detta är så jag tycker att en blogg ska vara, för att iallafall jag ska kunna fastna för den. De bloggar jag läser mest av allt är nog de i min länklista. De finns de jag besöker flera gånger varje dag och de jag besöker kanske bara en gång. Läser iallafall de bloggar i min länklista mest av allt eftersom jag gillar dom. (Kika in på dom ni också!)

Kommentarer
Postat av: Alexandra Mistdawn

Har du bytt hår? :D

Svar: Jaa ^^
Anna Waterdawn

2013-11-29 @ 13:39:54
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: Beatrice

bra sagt :)

2013-12-03 @ 14:58:12
URL: http://beatricelindgren.blogg.se
Postat av: Aurora Winternight

Vilka bra tips! :D Tack ^w^
..ehm...du?...^^;
...
..
..jo jag...^^;
..hehe..vågar nästan inte fråga XD, är rädd för ett nej ^^;
..jo jag undrar över en grej..om du har tid och så (som du säkert inte har) ^^;...men om du kan titta in snabbt på min väns och min blogg? (som vi har ihop)...och ge oss lite tips hur vi kan förbättra :)

Svar: Jo det kan jag nog göra! :)
Anna Waterdawn

2013-12-03 @ 14:58:32
URL: http://sivvsilver.blogg.se
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands

Hejsan! Ville bara kika in och tipsa om två tävlingar som jag har igång på bloggen nu! Det är superenkla regler, så kika in och se om det är något för dig? :)

* 5 stycken vinner varsitt presentkort på Canvas Of Sweden som gör unika Canvastavlor! Kanske ge bort som julklapp?
http://babustylee.webblogg.se/2013/november/tavling-vinn-presentkort-pa-canvas-of-sweden.html#comment (TÄVLINGEN AVSLUTAS IDAG, 3 DECEMBER KL 23:59)

* Vinn en rabattkod på BeccaDesign.se! Perfekt att ge bort i julklapp eller köpa en julklapp för. Eller varför inte unna dig själv en liten julklapp?
http://babustylee.webblogg.se/2013/november/tavling-vinn-rabattkod-pa-75kr.html#comment

Hoppas du gillar det, vore superkul om du ville delta! :)

2013-12-03 @ 16:11:51
URL: http://babustylee.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback