Vad jag tycker om de olika hemstallen

Detta inlägg önskades av Nichole Starrock som bloggar här! Kika in på hennes blogg! :D

1. Jorvikstallet.
Detta stall är ett av de bästa. Älskar miljön, alla byggnader och att allt ser så levande ut. Det finns en massa personer här, och det livar upp stämningen och gör det så mysigt att vara här! Ett litet minus på att det är så otroligt mycket folk, men det är ju Jorvikstallet! STORT PLUS på arenan och att man har nära till lopp & ett kommande championat. Minus på att det inte finns någon hoppbana eller någon riktig, "fast" terrängbana i närheten. Jorvikstallet får 9/10 av mig!
2. Moorlandstallet. Gillar inte detta, alldeles för mycket folk, ingen riktig, fast terrängbana, ingen riktig paddock och ingen hoppbana. Annars är det väldigt fint och ganska mysigt. Jag gillar att det finns cavaletti här, det finns ju faktiskt inte det på någon annan plats. Man har även nära till lopp & championat! Moorlandstallet får 6/10 av mig!
3. Fort Pintas stall. Tycker att detta stallet är ganska mysigt. Dock ligger det avlägset, vilket jag inte gillar. Det finns lite terräng nedanför på stranden, men ingen paddock och ingen hoppbana. En sak jag hade gillat var ifall det fanns en strandpaddock här nedanför, alltså en paddock med sand som underlag. Då hade jag defenitivt kunnat bo här. Inte särskilt mycket folk vilket jag också gillar, då får man den här lugna känslan. Nära till lopp & championat. Fort Pintas stall får 7,5/10 av mig.
4. Firgroves stall. Detta är ju verkligen hur härligt som helst. Nära till skog och en massa, massa terräng! Det finns varken hoppbana eller paddock, men det hade varit awesome med ett litet ridhus i bergen. Det är en vacker by med en massa personer och massa fina ljus på kvällen, tycker det är jättemysigt. Om det inte legat så långt borta så hade jag gillat det mer. Nära till tre lopp & ett roligt championat. Firgroves stall får 8/10 av mig.
5. Valedales stall. Detta är en härlig by, med massa fina dekorationer som gör allt mer levande. Lite lagom mycket folk, var mycket mer innan dock! Här har man nära till både lopp & championat, terräng och även en bergspaddock. Nära till fina ridstigar i skogen också ju! Det ligger lite långt bort, men annars är det underbart, har även bott här själv. Valedales stall får 8,5/10 av mig.
6. Steves stall. Usch, har aldrig gillat Steves stall. Visst, man har nära till fina ridstigar och Hollow Woods & en paddock, men det är så otroligt mycket folk här, och det känns lite "skitigt" här.. (No offense till alla er som gillar detta stall!) Steve känns lite sliskig efter att han gjorde ";-)" i ett uppdrag.. Det skrämmer mig, okej!! Så nej, här kommer jag nog aldrig bo... Steves stall får 3/10 av mig.
7. Vingårdens stall. Detta är det bästa hemstallet, lätt. Har bott här större delen av min SSO tid, och jag älskar det. Man har nära till bra ridvägar, paddock & ridhus, terrängbanor, lopp & championat och GÅD. Det är lagom mycket folk, älskar stämningen och allt. Vingården är helt enkelt perfekt enligt mig! Vingårdens stall får 10/10 av mig.
8. Gyllenbladets stall. Tycker detta är ett super hemstall förutom att det ligger väldigt långt bort. Här har man nära till Fiskebyn, vilket betyder shoppiiing! Precis runt hörnet av stallet finns det en stor paddock med små hinder, vilket jag gillar väldigt mycket. Finns en massa terräng också, och man har nära till tre lopp och mitt favoritchampionat! Detta är verkligen en supermysig ö. Gyllenbladets stall får 8/10 av mig.

Kommentarer
Postat av: Carin

Hihi gillar Steves stall! :) Och som sagt - alla säger sina åsikter, inget fel med det, precis som du sa! ;)

Kram Carin. <3

2013-11-18 @ 17:57:46
URL: http://therider.bloggo.nu
Postat av: Matilda Silverwater

";-)" AHAHAHAHHAHAHAHAHA

2013-11-18 @ 18:30:41
URL: http://Silverwater.blogg.se
Postat av: Zoe Deerdawn

high five angående Steves. ;-) nu skrämmer vi anna hihöhehehhi

nej

high five angående ALLT
Vingården in my ♥
Steves in my ass.

HAHAHHAHAHA ;-) ;-)

Anna, nu skrämmer jag dej <3 <3

Puss! ;-)

2013-11-18 @ 18:47:09
Postat av: ...

Jag ÄLSKAR steves stall på grund av att det är nära till allt, men att det är sktit osv. kan jag hålla med om cx Kul att man tycker så olika... xD

2013-11-18 @ 19:19:57
Postat av: Ada Puppyheart

Ja, jag bor ju hos Steve men jag tror att när det blir veckopeng XD så ska jag flytta till Vingården! Tycker också 10/10!!!

2013-11-19 @ 20:57:17
URL: http://adapuppyheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback