Ridpass på Smokie

Igår på eftermiddagen tog jag med mig Smokie ut till den lilla paddocken vid stallplanen. Jag hade tänkt arenan först, men den är så stor och den lilla paddocken var närmre, så jag red där istället.
 
Han skötte sig verkligen super. Han kändes verkligen glad över att ha mig på ryggen igen, vi två passar som handen i handsken, precis som jag och Storm gör. Han trippade på i lugn takt och frustade nöjt flera gånger, jag körde inget ansträngande pass, utan vi red lite i de olika gångarterna utan att fokusera på formen, ställningen och så vidare.
 
I skritten somnade han nästan, eftersom han fick gå i takten han ville, så jag fick skänkla på lite ibland. I traven tog han små, luftiga steg och det är alltid lika härligt att trava på honom. Han sökte sig nedåt lite också, även fast jag inte bad honom, vilken duktig kille haha! I galoppen tog han det lugnt och sansat, men jag fick ge honom flera galoppskänklar då han brukar sakta ner efter bara några språng.
 
Det blev ju inget direkt ansträngande pass, men jag tyckte det gick bra ändå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback