Överpris på saker & ting

Idag tänkte jag prata om att SSO satt överpris på vissa saker. Eller ja, iallafall enligt min åsikt! Skulle ni betala 349 sc för ett par solglasögon? Visst, de är speciella, men jag skulle inte ha någons större lust att göra det. Man kan istället köpa sig en fin häst för de pengarna.
 
SSO är ute efter pengar, det vet jag, och det är väl därför de sätter så höga priser. Men ändå - 349 sc är INTE värt det.
 
De borde egentligen inte kosta över 100 sc, med tanke på att det är vad vi får i veckopeng. Men det hade ändå kanske blivit för billigt att allt skulle kosta under 100. Så jag skulle sätta ett max på 150 sc.
 
Men jag tycker att det är riktigt irriterande och dåligt att vissa saker är så otroligt dyra. Och nu pratar jag om utrustning och kläder, inte hästar.
 
Vad tycker ni om överpriserna? :)

Kommentarer
Postat av: Rosalie Silverside

Det e dåligt

2013-09-15 @ 16:58:10
Postat av: Lovisa Starheart

Dom frestar barn med SC genom att dom ska köpa sc hela tiden. Dom gör saker dyrare o dyrare på grund av att dom vill att barn ska köpa sc. Jag tycker att det är lite dåligt av det.
Jag köper lite då o då, men barnen vill ju ha t.ex dom vill ha dom där glasögonen men dom har nt råd. Det klart att dom köper sc för att köpa den lilla saken?
nt värt det. Det klart att mammorna köper till dom. 349 sc till bara solglasögonen? Nt alls värt det.

2013-09-15 @ 17:01:08
Postat av: Matilda Greenstone

Jag håller med!
150 tycker jag verkligen skulle vara gränsen, enligt mig är även det för mycket. 349 för en häst, skulle inte vara konstigt, men för ett par solglasögon?

Nej dessa antal är överdrivna, tycker faktiskt SSO teamet borde förstå det :3

2013-09-15 @ 18:23:09
URL: http://skydancers.blogg.se
Postat av: Matilda Silverwater

Tycker också det är otroliga överpriser på vissa saker. Lixom, dyraste glasögonen dyrare än billigaste hästen? Så. Inte. Värt. Det.

2013-09-16 @ 07:34:07
URL: http://Silverwater.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback