Ute på ängarna med Misty

Sa ju igår att jag skulle rida ut på Misty, och bara låta honom springa. Springa av sig. Det var det jag gjorde när det började skymma, och folk kom tillbaka från sina kvällsliga uteritter och deras träningar. Jag såg knappt någon medans jag var ute så det var bara att rida i full fart.
 
Jag tränsade Misty lite snabbt, lindade hans ben och knöt fast en rosett i svansen. Sedan hoppade jag upp på hans varma rygg, och galopperade ut från Vingården, bort från allt och alla. Misty sprang och sprang, och frustade nöjt ett flertal gånger.
 
När vi kom ut på Everwind flög vi över några murar, och han ökade stegen ytterligare. Vi fortsatte sedan hem, och när vi var tillbaka på Vingården var han helt slutkörd. Detta var precis vad han behövde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback