Jag är ledsen.

Jag ska sluta blogga och jag ska minska på mitt spelande.
 
Jag kommer endast logga in för att hjälpa till med WR. Varför? Kanske ni nu undrar. Jag har satt min blogg och SSO före det mesta under hela 2013, det har jag faktiskt inte mått särskilt bra av. Att alltid känna sig pressad att logga in på SSO och göra dagliga saker, att alltid känna sig pressad att jag MÅSTE blogga och hålla läsarantalet uppe. Jag orkar inte det mer. Jag har inte hälsat på min egna häst på en vecka, dels för att jag suttit och spelat SSO och för att jag inte orkat. SSO och bloggningen är lätt den största anledningen. Jag har satt det framför skolarbetet och det går inte längre. Jag sätter ett stopp för det nu.
 
Jag har bloggat sen februari 2013 fram tills idag, den andra januari 2014. Det har varit både roligt, tråkigt och stressigt kan jag säga er. Men jag har inte kunnat släppa det förens nu. Jag började från noll, och har kämpat mig upp till ett besöksrekord på hela 331 unika. Det är inte illa kan jag själv säga. Jag är stolt över mitt jobb. Jag älskar er alla, det har varit fantastiskt att få denna möjligheten, uttrycka mina åsikter inför nästan 300 personer dagligen! Ändå handlar denna bloggen om ett SPEL.
 
Angående spelet så kommer jag nog nästan aldrig vara inne. Jag kommer logga in någon timme i veckan för att hjälpa till med WR, hålla någon aktivitet eller så. Resten av min tid tillbringar jag till stallet, skolan, och andra spel. Jag är faktiskt trött på SSO nu, trött på vad det gjort med mig. Jag har träffat vänner för livet, och jag kommer fortsätta hålla kontakten med alla dessa. Jag tänker inte nämna några namn, men ni vet vilka ni är, och jag älskar er alla.
 
Men detta är slutet, på min "blogg & spelkarriär". Jag är ledsen att det blev såhär, men ni kan alltid kommentera här då jag kikar in ibland, eller så mailar ni mig i spelet, eftersom jag då kommer att se posten. Tack för att ni stannat, tack för att ni stöttat mig och kommenterat en massa fint. Vem vet, en dag kanske jag kommer tillbaka? Det ser inte ut så just nu, men ingen vet vad som kan hända. Dock tror jag att jag aldrig börjar igen...
 
Hejdå. ♥
En av bloggens äldsta bilder...

Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh, jag kommer sakna din blogg, den har alltid varit en av de bästa bloggar jag läst, och jag har läst den varje dag sen ca augusti/juli.
Men, men. Du lyckades väldigt bra med
annawaterdawn.blogg.se iallafall.
Kram Donna

2014-01-02 @ 20:16:36
URL: http://mylovelystarangel.blogg.se
Postat av: Esmeralda Eastdotter

Hejdå Anna! Kommer sakna dig, men lycka till i framtiden och fortsätt med det goda i livet! <3

2014-01-02 @ 20:16:52
Postat av: Lovisa Starheart♥

Kommer sakna dig Anna, varje dag har jag kikat in på din blogg inte bara varje dag utan varje timma nästan. Hoppas du får det bra både med ditt liv och i skolan. Jag kommer sakna bloggen men jag förstår dig att du blir stressad, ha det bra Anna så ses vi en annan gång! ♥

2014-01-02 @ 20:20:13
URL: http://Lovisastarhearts.blogg.se
Postat av: Cookiecat - Rödhårig gamerbrud

Aww potatis :/ Förstår verkligen vad du menar. ♥

Svar:
Anna Waterdawn

2014-01-02 @ 20:30:03
URL: http://cookiecat.blogg.se/
Postat av: Nikki Westlake

Jag kommer också sluta halvt har jag känt på senaste tiden. :/ Jag tillbringar för mycket tid på datorn och det börjar gå över gränsen. Bara sitter i soffan, skype och Star Stable. Jag vill ha ett liv. Det finns utanför mig. Star Stable är inte ett liv. Det är ett fucking spel. Som jag lägger ned timmar på, mer timmar än vad jag egentligen vet själv. 9 timmar per dag, kunde gått till en härlig dag i stallet med kompisar. Jag vet EXAT hur du känner, lycka till i framtiden! ♥

2014-01-02 @ 20:33:55
Postat av: Juliette Stardawn

Ta din tid, jag finns alltid & det vet du, ily annutt ♥

Svar: Ily2 boo ♥
Anna Waterdawn

2014-01-02 @ 20:41:49
URL: http://jstardawn.blogg.se
Postat av: Martina Mcstar

Jag kommer sakna dig och ditt bloggade. Men jag kommer alltid minnas dig! ❤️

2014-01-02 @ 21:07:39
Postat av: Alexandra Mistdawn

Shit! Det känns så konstigt.. att du slutar menar jag. Jag är så glad att jag fått träffa dig, och fått tillbringa en kort period med dig. Det känns liksom så .. annorlunda. Att du slutar blogga, halvslutat m.m Inget jag hade kunnat tro. Men antar att en dag slutar detta för oss alla.

Jag vet inte, vi har typ inte pratat under hela sommaren, hösten och .. ändå känns det så konstigt att du ger upp spelandet, bloggen. Jag fattar att vi inte är så bra vänner längre, men. Ändå så betyder du så mycket för mig, och det känns som om jag också vill sluta nu när jag läser detta.. som om det ger mig en tankeläsare att jag faktiskt har ett liv att leva. Jag har inte träffat mina kompisar på hela lovet, jag har bara suttit och spelat. Knappt ens hälsat på min favorithäst Tintin, eller hjälpt mamma med sin häst. Men, jag har alltid följt din blogg, och det har varit en av de bästa. Lycka till! ♥

2014-01-02 @ 21:17:41
URL: http://alexandramistdawn.blogg.se
Postat av: Sally Lightbridge

Tråkigt att höra! :( Men som du säget får inte spelvärlden ta över det verkliga livet! Gör det som känns bäst för dig! Hoppas att vi hörs och ses! Finns alltid! Kram ♥

2014-01-02 @ 21:23:54
URL: http://lightbridge.se
Postat av: Michelle Ponystreet

Jag förstår exakt! När du skrev detta började jag fundera på hur mycket jag spelar. En mening: På tok för mycket. Jag ger detta spelet 2 timmar per dag typ. Detta spel påverkar negativt mitt riktiga, och så vill jag inte ha det. Det finns saker som är såå mycket roligare där ute än att sitta bakom en dataskärm i flera timmar varje dag. Jag har följt din blogg ett tag och den är en av dom bästa jag vet :) Lycka till i framtiden!

2014-01-02 @ 21:27:57
URL: http://www.ponystreet.blogg.se
Postat av: Bianca moutainbell

:o nooo inte min favvo blogg neeeeej :((

2014-01-02 @ 21:31:20
Postat av: Abbie ponystar

;__;

2014-01-02 @ 22:59:03
URL: http://lifeinjorvikonline.bloggo.nu
Postat av: Sophia Puppyheart

Det kom väldigt plötsligt att du skulle sluta. Jag blev ärligt lite chockad när jag läste detta... Jag har läst din blogg sedan oktober ungefär och detta var en av mina favorit bloggar så det är verkligen tråkigt att du ska lägga ner den :( Dock kommer jag fortsätta gå in här o kolla i arkiven å så...:} Jag önskar verkligen att jag kunde säga nått som fick dig att fortsätta blogga, men jag vet att vad ja en säger kommer de inte hjälpa. Det är ditt beslut o jag kan inte lägga mig i det.. Kommer verkligen sakna denna bloggen otroligt mycket! Hejdå, o jag hoppas verkligen att du kommer tillbaka till bloggen o spelet! Sen förstår jag att ett spel inte kan ta över de riktiga livet såklart..

2014-01-02 @ 23:04:04
URL: http://starstablecuntry.blogg.se
Postat av: Klara Skycake

Jag förstår jag kommer alldrig salta gilla dig men jag vet hur det känns ibland känns det som om man inte har ett riktigt liv och man känner stress att ta hand om hästarna mata rykta osv all tid man lagt ner och sen så bara blir det jobbigare jobbigare förstår. Ps kommer alltid kolla in din blogg. Förstår att din häst är viktigare än ett spel fattar verkligen ps älskar dig du kommer alltid vara min idol kram Klara Skycake

2014-01-02 @ 23:36:06
Postat av: Connie Starfall

Jag saknar dig redan ♥ Jag vet exakt hur det känns, för några år sen var jag HELT beroende av spelet och jag ville knappt sova. Jag spelade och spelade helatiden. EFter ett tag tog jag mig hårt i kragen och började tänka på det riktiga livet. Jag pluggade nästan mer än annat. Nu är jag jätteduktig i skolan och jag kan ändå spela starstable. Jag har liksom kommit i ''bra tempo''. Hoppas att du kommer tillbaka, men vi ska inte pressa dig för något du inte vill. Kom tillbaka om du någonsin känner för det och vill ♥ Men som vanligt drar jag upp google chrome ''listan'' och letar på fastnålat, det första jag trycker på är din blogg, så har det alltid varit, för du var den första jag hakade på. Nu har jag en alldeles egen blogg och jag hoppas du och dina hästar får det bra. Du gjorde så jag började spela mer, och nu har jag många fina vänner och jag spelar normalt mycket enligt mig. Jag kommer alltid vara här och rota bland dina omogna bilder och läsa din ful.. ehm.. fina text xD ♥♥♥ Saknar dig redan, finaste Anna


You made my day ♥

2014-01-03 @ 00:25:09
URL: http://skymagic.blogg.se
Postat av: Viktoria Lowgren

Så du slutar för gott ???

2014-01-03 @ 05:59:11
Postat av: alexandra goldnose

Gud vad de måste vara jobbigt för dig <3 Men de är bra att du vet att din blogg är i topp! :) Och jag tror också att om något skulle hända har du dina fans bakom dig hela tiden!
Många kramar från <3:
Alex!

2014-01-03 @ 09:09:20
Postat av: Sasha Rainnight

Hejdå Anna, kommer sakna dig jättemycket<3 Hoppas verkligen du kommer tillbaka en dag :3

2014-01-03 @ 10:14:58
URL: http://sasharainnight.blogg.se
Postat av: Lucy MacWright

Nu blir jag ledsen, du var ju en så bra bloggare x'c Men jag är säker på att du gjorde rätt val! Gå ut i livet och hitta nåt nytt, och NJUT :D Lycka till! ^^ Kommer sakna dig och din blogg <3

2014-01-03 @ 10:18:16
Postat av: Zoe Yellowtree

det räcker för mig med
Jag sitter HELA dan och spelar sso.
Mamma och pappa blir galna.
Hejdå Anna <3

2014-01-03 @ 10:21:14
Postat av: Hedvig Mcfield

Tack för att du har funnits här och bloggat! Vi alla kommer alltid att minnas dig ♥ Vi alla hoppas innerligt att du en dag kommer tillbaka.

2014-01-03 @ 10:31:31
URL: http://hedvigmcfield.blogg.se
Postat av: Ximena Darkwood

Allvarligt men jag håller med,man blir beroende av spelet och sitter där kanske i 5 till 10 timmar om dagen fy mår lite dåligt nu när jag tänker på det....Och köper en massa saker till spelet som kostar riktiga pengar!Och för spelet kanske man har spenderat över 1000 riktiga pengar inte klokt det om man tänker att det är ett spel.Det känns som om ens riktiga liv förflyttas till spelet och att man inte klarar av att vara utan det.Okej jag säger ett ord jag ska sluta till och med.Ett spel,blir beroende,slänger en massa pengar på det,spelar det alldeles för länge....Ska inte slänga så jädra mycket pengar och tid på ett spel längre bye sso!

2014-01-03 @ 10:31:57
Postat av: Ximena Darkwood

Ps/// Tänk till nu lite alla spelare hur länge spelar inte ni? Hur mycket pengar spenderar ni på spelet tänk!
Tack Anna att du skrev detta fick mig att tänka till att det är ett spel som man slarvar bort jättemycket tid och pengar på.

Tack Anna!

2014-01-03 @ 10:36:54
Postat av: Siri

Vi är forever badass <3

Svar: Ja det är vi ♥
Anna Waterdawn

2014-01-03 @ 11:20:59
URL: http://moonbear.blogg.se
Postat av: Aria Queenbrooke

Så synd ♥

2014-01-03 @ 13:52:55
URL: http://nattstad.se/queenbrooke
Postat av: Alla vet ju ändå vem jag är...

För fler och fler "kändisar" så är det allt eller inget som gäller. Önskar att "fänsen" förstod hur mycket tid som "kändisar" lägger på helt meningslösa saker och därför är helt asociala IRL. Då kanske de inte hade sett upp så mycket till dem (er). Så jag tycker du gör helt rätt. Lev utanför datorn!

2014-01-03 @ 14:45:26
Postat av: Kate Mistwood

Känner precis likadant. Detta handlar bara om ett spel och man tröttnar ganska fort. Irl känns ofta mycket mer intressant och sso har gjort att man missat saker man gärna hellre hade gjort. Det är bra att sätta stopp för något innan det spårar ut. I'm proud over you. <3

2014-01-03 @ 16:12:56
URL: http://katemistwood.blogg.se
Postat av: Carina Flowerlake

Jag förstår, jag kommer sakna dig, det kommer säkert alla, men vi hoppas du lyckas bra med ditt liv! :-)

Kram Carin.

2014-01-03 @ 17:01:31
URL: http://therider.bloggo.nu
Postat av: Lily Rainstorm

WE WILL ALWAYS LOVE YOU
men lova att inte sluta prata med oss på kik <3 :(

Svar: Nejdå, såklart inte! Skulle aldrig ens komma på tanken att göra det ♥
Anna Waterdawn

2014-01-03 @ 18:49:11
URL: http://starstableworld.se
Postat av: Donna Fishstone

En sak till, hur kommer det gå med din fan fiction?

2014-01-03 @ 19:00:58
URL: http://mylovelystarangel.blogg.se
Postat av: Avery Friendstar

Läser din blogg så mycket jag kan! Men nu är det slut.
Jag håller med att man spenderar för mycket tid vid datorn. Men din blogg var jätte bra

2014-01-03 @ 21:37:31
URL: http://avery-friendstar.bloggplatsen.se
Postat av: Matilda Greenstone

Lycka till Anna! Jag har själv varit sådär men lyckats prioritera IRL och spelar ändå SSO! IRL är viktigare, oavsett hur många vänner man har i spelet :)
Ta hand om dig! ;)

2014-01-04 @ 10:03:11
Postat av: Nik

Oh nej... En till som slutat. Men som du säger. Alla har nog samma problem. SSO tar över våra liv :/ Vi gör inget annat en spelar. Vi spelar bort en stor del av vårat liv. Man börjar tappa social heten och kompisarna... Aw, Synd att sso bara nt kan ha sso öppen ibland och inte.... Så slipper så många sluta.. Hoppas du verkligen mår bättre nu när du slutat, att du nt har en press på dig, Och at du hinner med skolan kompisarma m.m irl, Jag önskar dig verkligen lycka till och ett tack för du bloggat på denna underbara och fina bloggen! Hoppas att du kmr tbx en dag. Men som sagt, gör när du känner för det. Hamna bara nt under sjukdommen "The nerd situations" (Stav) Haha! :D Men en stor kram på dig och lycka till i livet, sötis! :) (Du är sjukt fin irl, haha ;) )

2014-01-04 @ 10:14:49
URL: http://Nikkisstarworld.blogg.se
Postat av: Bells

Ses senare i livet annlurk ;)

2014-01-05 @ 08:19:17
Postat av: Ebba Flowerstorm ♥

Du kasnke inte tror mig men.. Jag mår inte heller särklit bra ;( </3 I Miss You <3

2014-01-05 @ 14:46:38
Postat av: Ebba Flowerstorm ♥

Men vem ska jag nu följa varje dag och längta hela dagarna efter en minut att få se vad du lagt upp :C

2014-01-05 @ 14:47:42
Postat av: Ronja GladeDawn

Kommer sakna dig

2014-01-06 @ 19:02:43
URL: http://ronyamolander.blogg.se
Postat av: Linda Youngwood

Kommer sakna dig gumman , finns om du vill prata <3

2014-01-06 @ 20:19:07
Postat av: molly bigson

åh :(

2014-01-07 @ 11:48:14
URL: http://letsplaysso.blogg.se
Postat av: Ebba Flowerstorm ♥

Anna tro mig! Det är inte spelet! Jag lider precis samma ;( Första gången hände det med Moviestarplanet hatade det med jag mår jätte bra nu! Spelade du ,mycket på lovet? Sista tiden? Vad du än gör får du bara INTE hata spelet för det tär ett av de spelen på internet som är dom bästa! Någon gång måste du koma tillbaks om du fortsäter (stav)med att logga ibland släpper det! Jag låter konstig men det hjälper dig för det hjälpte mig, efter någon månad borde du isf pröva igen om du tycker det var ett bra spel förut. Jag vill värkligen INTE försöka mobba dig försöker hjälpa dig om mdu fått "för mycket" och kan beräta ;I

Svar: Jag är faktiskt OTROLIGT trött på SSO, och jag kommer nog inte börja spela igen, eftersom det inte är något för mig längre. Jag spelar andra spel nu, och jag trivs bättre med mitt liv såhär! :)
Anna Waterdawn

2014-01-14 @ 15:31:09
Postat av: Ebba Flowerstorm ♥

Då är mitt hopp för dig ute :( </3 ♥

2014-01-25 @ 11:17:02
Postat av: Madison Skystar

Jag förstår dig! Följ ditt hjärta för ditt hjärta visar rätt väg! Jag lovar dig! INGEN av dina läsare vill väl ha en deprimerad och över huvud taget tråkig Anna här? Vi vill att du mår bra!
Jag hinner inte skriva mer nu för jag har upptäckt en finne på hakan(Dx) men jag har en sak till..
Bara till för dig:
Tänk dig att en person förändrat många liv..
Tänk dig att personen gjort en blogg som förändrat många liv..
Tänk dig att bloggen va omtyckt av nästan alla som kände till den..
Tänk dig att den här texten handlar om dig..
För det gör den..♥

2014-01-26 @ 17:54:13
Postat av: Cecilia youngheart

Hej förstår att du kanske är lite trött för det o sånt men ville bara säga Förlåt för vi bråkade lite. Ha det bra nu🌺🌹

2014-02-01 @ 07:25:02
URL: http://ceciliasso.blogg.se
Postat av: alice sweetnose

Omg, hörde att dus kapade WR igen! :D JAg vill gå med! :D

2014-02-03 @ 10:53:53
URL: http://sweetnose.weebly.com
Postat av: En tjej nånstans...

Ja, jag funderar.... Jag har älskat sso i snart 3 år... Jag har liksom loggat in skött hästarna, uppdrag och loggat ut igen. Jag är trött på det nu. Det här är inte ett ordentligt liv! Jag har varit en trogen spelare i snart 3 år, och jag har tappat all lust. Det här inlägget har fått mig att tänka efter. Jag är så TRÖTT på allt. Jag har inte tid med vänner, stallet INGENTING. Jag bara SPELAR. Starstable är inte ett liv. Jag vill leva på riktigt och inte i ett spel. Jag har träffat underbara personer, har skaffat underbara minnen och det är klart att jag kommer sakna allt!! Men ditt inlägg har fått mig att inse, att det tar slut för alla, att det inte kan fortsätta för alltid.
Så tack, för att du fick mig att inse!

2014-02-16 @ 21:49:39

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback