Ridlägret del 3

DEL TVÅ HITTAR NI HÄR.

 

Jag stod i stallet och ryktade, jag hade nyss tagit in Animo från lektionen. Hon är en av de bästa hästarna jag ridit, hade jag sagt till Erica efteråt. Jag stod tyst för mig själv och nynnade på en av mina favoritsånger, men när jag ryktat klart Animo gick jag in för att äta middag. ”I eftermiddag tänkte jag att vi ska ta en uteritt”, sa Erica när vi kom in. De flesta av tjejerna jublade glatt och vi satte oss för att äta.

 

Jag satt upp på Animos rygg med ett leende. Jag klappade henne på halsen, och så var det dags för uteritten. Erica red först, sedan jag och efter mig kom Alice. Sist red en tjej som hette Tricia, hon var 15, alltså ett år äldre än mig. Vi red under småprat på en grusväg med två ängar med raps på bredvid, det var så härligt. Vi började trava och sedan kom vi fram till ett skogsbryn, där vi fattade galopp. Erica tog det lugnt först, och sedan ropade hon och frågade om hon skulle öka, och alla ropade ja i kör. Hon ökade och vi flög fram, Animo hade nog velat springa om Erica och hennes häst, men då skulle det vara risk för att alla hästar skulle börja skena. Så vi höll oss bakom henne med lite avstånd. Vi började närma oss en strand då Animo fick syn på någonting i skogen, och slängde sig åt sidan, varav jag föll av och landade på armen, i gruset. Erica skrek halt, hoppade av sin häst och sprang fram till mig. Hon undersökte min arm, och som tur var, hade den klarat sig från att bli bruten eller stukad.

 

Jag satt i Animos box och kände hur tårarna brände bakom ögonlocken. Jag skulle inte få rida på 3 dagar, eftersom min arm inte skulle klara av det hade doktorn sagt. Jag reste mig upp och råkade ta stöd med armen som gjorde ont och skrek till. Animo ryckte förskräckt till men såg sedan att det bara var jag och kom fram och puffade på mig. ”Du förstår mig så väl”, sa jag och kramade hennes muskulösa hals. Jag gick ur boxen, stängde den och gick in och sa till Erica att jag skulle ta en promenad. Det var solnedgång och jag gick längs en stig jag aldrig sett eller varit på under min tid här. Helt plötsligt hör jag något låta, och när jag vänder mig om, står där en kvinna, och sedan blir allt svart.

 

 

Kommentarer
Postat av: Madelyn Flowerwright

DEN E SÅ BRA!!!!!!!

2013-06-16 @ 16:41:37
URL: http://madelynflowerwright.devote.se
Postat av: Emilia Nightbridge

Gu va spännande! :D

2013-06-17 @ 12:52:38
URL: http://girlsinstables.blogg.se
Postat av: Nik

Sjukt bra! Hur kan du skriva såå?... AWESOME! :D

2013-06-17 @ 17:13:58
URL: http://Nikkisstarworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback